Skolmåltid

Vi serverar lunch levererad från Norrqvarn Hotell och Konferens.

Norrqvarn lagar mat på råvaror som är närproducerade och ekologiska i så stor utsträckning som går. Detta är något vi ser som viktigt då skolans profil är miljö och friluftsliv.
Till skollunchen serveras vatten och mjölk. Mjölken som serveras finansieras delvis av Europeiska garantifonden för jordbruket.

Vi vill att alla aspekter vägs in i vår skolprofil och vi vill att våra elever ska serveras bra mat som är lagad från grunden varje dag de kommer till skolan.

Vår matsal stod klar hösten 2015. Vårt nya kök är välplanerat för att passa en skolverksamhet så att det är lättarbetat, lätt för barnen att ta mat och ställa tillbaka disk.

Frukost och mellanmål serveras av vår kökspersonal till de elever som har fritidshemsplacering.

LÄS MATSEDEL HÄR

grönsaker, coleslaw, klyftpotatis, kalkonbiff
grönskaer, klyftpotatis, ytterfile, pepparsås
grönsaker, lasagne och vitlökssås